Harley-Davidson Street Glide 2019

Harley Davidson Street Glide w tle wiadukt

Harley-Davidson Street Glide Special, jeden z najpopularniejszych krążowników w ofercie Harley-Davidson’s Touring, został zaktualizowany na rok 2019.

Co nowego?

Dostał większy silnik Miwaukee-Eight 114, o pojemności skokowej 1868 cm3, a także nowy 6,5-calowy system informacyjno-rozrywkowy Boom Box GTS, z czułym ekranem dotykowym i szeregiem nowych funkcji. Jeździłem nim przez kilka dni, w mieście, na autostradzie i było to przeżycie, które tylko duży Harley może dać.

Wygląd

Matowo szary odcień lakieru, muskularna sylwetka, potężny silnik. Jest duży, mocny i zwraca uwagę wszędzie, nawet gdy jest zaparkowany w cieniu. Duża owiewka nietoperza z przodu, ciemne koła, wydechy, silnik i przedni widelec dodają złowieszczego wyglądu.

Kiedy spojrzymy na kokpit uwagę zwraca 6,5-calowy Boom Box GTS Infotainment System. Ekran dotykowy jest zaskakująco czuły i łatwy w nawigacji, pokryty jest szkłem gorilla glass zamiast folii ochronnej (która w poprzedniej generacji często odchodziła od ekranu). Z systemem łączymy się przez Bluetooth. Można sparować iPhona i odbierać rozmowy telefoniczne w trybie głośnomówiącym, a także sterować nawigacją wspomaganą głosem z aplikacji nawigacyjnej telefonu. Box ma też dwa głośniki, które zapewniają czysty dźwięk i moc wystarczającą do słuchania ulubionej muzyki, nawet podczas podróży z prędkością 100 kilometrów na godzinę (głośność automatycznie wzrasta wraz z prędkością). Jedyny mankament tej zabawki to brak polskich znaków w nawigacji, co skutecznie utrudnia wpisywanie niektórych adresów.

Kokpit Harleya Davidona Street Glide. Ma cztery zegary i wyświetlacz.
System Boom Box GTS. Muzyka i nawigacja zawsze pod ręką.

Napęd

Nowy silnik Milwaukee-Eight 114 testowałem już w Fat Bobie i FXDR. V-twin o pojemności skokowej 1868 cm3 i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 163 Nm, dostępnym przy zaledwie 3000 obr/min robi robotę. Trzeba ostrożnie operować manetką, bo koło potrafi uślizgnąć się nawet na suchym. Motocykl waży 362 kg, pomimo tej masy silnik ciągnie jak rakieta, przesuwając tę masę metalu w ekspresowym tempie.

Silnik v2 o pojemności 1868 cm3 z łatwością porusza taką masę.

W trasie

Kiedy już ruszymy tą masę jazda Street Glide Special to jak relaksujący rejs. Bas wydobywa się z podwójnych wydechów a szeroka owiewka i szyba przednia zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem. Kanapa jest na tyle wygodna że można jechać godzinami. Jest to jeden z najwygodniejszych motocykli jakie testowałem. Jest tylko jedno ale, trzeba zawsze trzymać się twardych nawierzchni, przejechanie taką masą po sypkiej jest piekielnie trudne (nawet nawigacja pokładowa o tym ostrzega).

Prędkość przelotowa 140-150 km/h, jeśli optymalną dla tego motocykla, przy takiej szybkości spalanie oscyluje w granicy 6l/100km a wibracje silnika są prawie niewyczuwalne. Motocykl ma ustawiony ogranicznik na 180 km/h. Jeżeli ktoś potrzebuje większej prędkości można go zdjąć na życzenie – u dilera. Wyprzedzanie tym motocyklem to przyjemność, przy dostępnych 163 Nm momentu obrotowego, otwierasz przepustnice i bez potrzeby redukcji biegu motocykl katapultuje do przodu z dowolnej prędkości, elastyka silnia jest świetna.

Na zakrętach motocykl zachowuje się zaskakująco stabilnie, daje pewność prowadzenia i zachęca do dynamicznej jazdy po winklach.

Gorzej jest z pokonywaniem nierówności. 19 calowy przód i gumy o niskim profilu przenoszą na kręgosłup i kierownice wszystkie dziury. Lepiej nie pokonywać takich przeszkód przy dużej prędkości, dłuższa jazda po nierównej nawierzchni nie jest komfortowa.

Harley w porównaniu do konkurencji nie pakuje dużej ilości elektroniki. Do dyspozycji mamy tylko ABS i bezkluczykowe odpalanie. Jak na dzisiejszy standardy ubogo, mnie osobiscie to nie przeszkadzało, jedyne czego mi trochę brakowało to kontrola trakcji, przy takim momencie obrotowym koło lubi uciekać.

Kufry w komplecie. Motocykl stworzony do turystyki.

Na miasto?

Czy Street Glidem da się jeździć po mieście? Jeśli ktoś się uprze. To nie jest motocykl do jazdy po mieście i codziennych dojazdów do pracy. Oczywiście da się, ale masa i wielkość robią swoje, jazda w korkach jest po prostu stresująca i męcząca.

Podsumowanie

Harley-Davidson Street Glide Special 2019 robi wrażenie pod każdym względem, niezależnie od tego, czy jesteś fanem dużych baggerów, czy nie. Posiada moc i funkcje, które sprawią, że długa podróż na dwóch kołach będzie wygodna a na przekręcając szybciej manetkę będzie też ekscytująca. Street Glide Special to rasowy krążownik i towarzysz długich podróży.