A teraz krótko. Yamaha pokazała nowe WR-ki. Co się zmieniło?
Nowa głowica cylindra typu YZ250F jest jednym z kluczowych elementów, które zapewniają modelowi 2022 WR250F znacznie lepsze osiągi w średnim i górnym zakresie obrotów, co przekłada się na jeszcze szybsze czasy testów specjalnych. Skierowany do przodu wlot powietrza do silnika również zawiera nowe kanały, a wraz z szerszym portem wlotowym typu YZ250F, ta nowa konstrukcja zapewnia lepszy przepływ powietrza wlotowego dla wyższej wydajności spalania i zwiększonej mocy w całym zakresie obrotów.
W sezonie wyścigowym 2022 lekka, aluminiowa, dwustronna rama WR250F została wyposażona w najnowszą technologię zaczerpniętą ze zwycięskiego modelu YZ250F. Wyprodukowana przy użyciu zaawansowanej techniki odlewania ciśnieniowego CF Yamahy, która umożliwia zastosowanie ścianek o różnej grubości, rama charakteryzuje się zmienionym balansem sztywności, aby dopasować się do wyższych osiągów nowego silnika.
Wiodące w branży przednie widelce KYB Yamahy z najlepszym w swojej klasie systemem tłumienia zależnym od prędkości jazdy zostały udoskonalone na rok 2022 dzięki szeregowi modyfikacji, które zapewniają jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia i układu kierowniczego. Nowe ustawienia tłumienia dopasowują się do zmienionej sztywności nowego podwozia, a przeprojektowany górny zacisk potrójny, zaciski kierownicy, podnóżki i przednia oś jeszcze bardziej poprawiają jakość jazdy.
Siła hamowania jest tak samo ważna jak moc silnika, a model 2022 WR250F jest wyposażony w lżejszy i mocniejszy przedni hamulec pochodzący z modelu YZ250F, który zwyciężył w MX2 GP.
Podczas długiego i ciężkiego dnia jazdy, kompaktowy i lekki nowy multimetr informuje kierowcę o szeregu informacji. W trybie standardowym licznik wyświetla prędkościomierz, zegar, timer i dwa liczniki wycieczek – a w trybie wyścigowym wyświetlacz pokazuje kluczowe informacje potrzebne podczas enduro, takie jak średnia prędkość, timer i funkcje wycieczek. Dostępny jest również wskaźnik poziomu zużycia paliwa oraz kontrolki ostrzegawcze paliwa i silnika.
WR250F Nowe cechy
- Nowa głowica cylindra typu YZ250F
- Nowy wałek rozrządu wydechowy o specyfikacji YZ250F
- Nowy kształt króćca dolotowego YZ250F
- Nowy przegub wlotowy typu YZ250F
- Ulepszona konstrukcja napinacza łańcucha rozrządu
- Przeprojektowany wyważacz silnika
- Nowa krzywka zmiany biegów
- Nowa rama Deltabox z odlewanego ciśnieniowo aluminium CF
- Nowe wsporniki silnika z poziomem sztywności specyficznym dla WR
- Wiodące w branży widelce KYB speed sensitive z poprawionymi ustawieniami tłumienia
- Nowy górny zacisk potrójny z przeprojektowanymi zaciskami kierownicy
- Nowe podnóżki, kierownica i przednia oś typu YZ250F
- Nowy wielofunkcyjny licznik
- Mocniejszy wspornik prowadnicy łańcucha
- Nowa przednia tarcza hamulcowa 270mm o 16% większej powierzchni
- Nowy, sztywniejszy zacisk przedniego hamulca z większymi tłoczkami
- Nowe przednie klocki hamulcowe dające o 25% większą powierzchnię styku z tarczą
- Nowa osłona termiczna wydechu
- Nowy, mocniejszy wspornik tłumika
WR450F dostała nową głowice cylindra i nową ramę. Reszta jest taka jak w modelu 2021.