MV AGUSTA BRUTALE 800 RR SCS i DRAGSTER 800 SCS nowe propozycje włoskiego producenta

MV Agusta zaprezentowała dwie maszyny na rok 2021. Brutale 800 RR SCS i Dragster 800 SCS. Obie wyglądają świetnie. Jak jeżdżą zobaczę kiedy maszyny wejdą do salonów.

Trochę nowinek czyli co to jest SCS

SCS (Smart Clutch System) to sekwencyjna skrzynia biegów opracowana przez inżynierów MV Agusta.

Ja pisze producent SCS 2.0 rewolucjonizuje ideę zmiany biegów w motocyklach.

Dźwignia zmiany biegów i dźwignia sprzęgła: pozostają w tym samym miejscu co w klasycznym sprzęgle, umożliwiając jeźdźcowi interakcję z motocyklem tradycyjnie, jeśli chce. Jeśli nie może nie dotykać klamki sprzęgła.

Zmiany biegów w górę i w dół są “tradycyjne”, z wykorzystaniem sterowania nożnego wspomaganego przez dwukierunkowy system szybkiej zmiany biegów EAS 2.1 (Electronically Assisted Shift up & down).

System SCS 2.0 włącza sprzęgło automatycznie przy zatrzymaniu motocykla, co eliminuje konieczność wciskania dźwigni sprzęgła. Analogicznie jest podczas ruszania, odkręcasz manetkę i jazda, jak w automacie. Brzmi fajnie?

Fajne jest jeszcze waga tego automatycznego sprzęgła. Jest tylko 30 gram cięższe niż tradycyjne (w przeciwieństwie do np skrzyń dwusprzęgłowych które ważą 10 kg więcej niż tradycyjna).

Co masz w środku?

Brutale i Dragstera napędza trzycylindrowy silnik 798 cc z przeciwbieżnym wałem korbowym o mocy 140 KM (103 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 87 Nm (8,87 kg-m).

Oba motocykle wyposażone są dodatkowo w:

  • Elektroniczny system zarządzania silnikiem z MVICS 2.0 oferujący jeźdźcom do wyboru cztery tryby jazdy – trzy z góry ustalone i jeden niestandardowy.
  • System kontroli trakcji, posiada osiem poziomów regulacji i jest łatwo konfigurowalny w intuicyjnym menu pulpitu.
  • Rozbudowana elektroniczna platforma sterowania obejmuje dwukanałowy system ABS Bosch 9 Plus.
  • System hamulcowy Brembo z podwójnymi tarczami przednimi 320 mm i 2 czterotłoczkowymi zaciskami hamulców promieniowych oraz tarczą o średnicy 220 mm z dwutłokowym zaciskiem hamulca tylnego.
  • Stalowo-rurowa rama, uzupełniona stylowym, jednostronnym, tylnym wahaczem
  • Smart Clutch System SCS 2.0, z automatycznym sprzęgłem Radius CX.