BMW R18 DRAGSTER custom od Rolanda Sandsa

Takie rzeczy tylko w Ameryce. Bo gdzie u nas tym jeździć? Roland Sands rozebrał BMW R18 i zrobił z niego Dragstera, wygląda świetnie!

Znany projektant motocykli na zamówienie, Roland Sands, zdemontował BMW R 18, aby stworzyć Dragster o prostej linii z kultowym i masywnym bokserem. Efekt? Dragster R 18.

Osobista historia Rolanda Sandsa stała się źródłem inspiracji dla jego pracy nad tym motocyklem.

Z silnikiem, który jest tak widocznym elementem centralnym, od razu pomyślałem o muscle carach. Moja rodzina zawsze lubiła jeździć szybko, a mój tata był drag racerem, więc pomyślałem, że sensowne jest rozebranie motocykla do niezbędnego minimum i ukształtowanie go tak, aby jechał szybko po prostej trasie

– wyjaśnia projektant.

Co się zmieniło względem oryginału?

Najciekawsze rzeczy zmieniły się w napędzie. Roland zamontował do wielkiego boksera podtlenek azotu. Rakieta!

Reszta modyfikacji przedstawia się następująco.

  • Rama została zmodyfikowana, całkowicie usunięto tylne zawieszenie.
  • Przednie i tylne błotniki zostały nieznacznie zmodyfikowane z wykorzystaniem części z blachy stalowej w celu zachowania klasycznej sylwetki R 18.
  • Przedni reflektor został zaczerpnięty z oryginalnego R 18 i jest podświetlony maskownicą reflektora z kolekcji designerskich elementów z frezowanego aluminium.
  • Standardowy wydech został zastąpiony ręcznie wykonanym systemem dwóch megafonów ze stali nierdzewnej, wykorzystującym końcówki wydechowe z frezowanych części aluminiowych.
  • Hydrauliczny hamulec przedni i pompy główne sprzęgła pochodzą z Roland Sands Design.
  • Zbiornik został przejęty z oryginalnego R 18.
  • Wykończenie lakiernicze to dwutonowy metaliczny niebieski z klasycznymi białymi paskami
  • Przedni układ hamulcowy i zawieszenie zostało zaczerpnięte z BMW S 1000 RR.
  • Siedzisko zostało zbudowane od podstaw przez Saddlemen.